Wednesday, October 29, 2014

Testimoni Pesakit Buah Pinggang Mengamalkan Vivix


Buah pinggang adalah organ rumit yang memiliki pelbagai peranan biologi, namun peranan utamanya adalah mengekalkan imbangan homeostatik cecair badan dengan penapisan dan penyingkiran metabolit dan galian dari darah dan menyingkirkannya bersama air sebagai kencing.

Organ dipanggil ginjal terletak di bahagian belakang dalam ruang perut di sebelah tulang belakang. Buah pinggang kanan terletak betul-betul di bawah diafragma dan belakang hati, manakala buah pinggang kiri di bawah diafragma dan belakang organ limpa.

Jika buah pinggang mengalami kerosakan teruk, ia kehilangan keupayaan untuk berfungsi secara normal dan keadaan ini dipanggil kegagalan buah pinggang atau End Stage Renal Disease (ESRD).

Kencing manis dan tekanan darah tinggi dua punca utama yang membawa kepada ESRD, malah menyumbang lebih daripada 60 peratus kes baru pesakit yang menerima rawatan dialisis di Malaysia.
Penyakit buah pinggang juga boleh disebabkan oleh jangkitan, keradangan saluran darah di dalam buah pinggang, batu karang dan sista. Sebab lain yang mungkin ialah penggunaan ubat tahan sakit yang berpanjangan dan ubatan lain, termasuk ubat yang dipreskripsi.

[Kredit: Harian Metro]

Ya Allah, kita kalau sakit main makan je kan ubat.. Bukan apa sebab nk cepat baik. Dan taktau pulak bila ubat tu akan diserap dapat ke buah pinggang filter, kalau x mcm mana? Bahayanya. Lagi-lagi yg sakit sikit suka je ambik pain killar.

Alhamdulillah vitamin Shaklee mudah diserap oleh tubuh . InshaaAllah selamat dan tak bebankan buah pinggang anda.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kisah 1
Seorang gadis muda semalam membeli Vivix untuk ibunya. Ibunya telah dibuang satu buah pinggang. Buah pinggang yang tinggal cuma berfungsi pada kadar 20%. Dia beli dengan harapan untuk memulihkan fungsi buah pinggang ibunya kerana ada orang lain sudah berjaya. Saya mendoakan yang terbaik untuk pelanggan saya. Itu kisah 3 bulan lepas.
Kini ibunya sihat hanya dengan sebelah buah pinggang tanpa menjalani dialisis atau transplan. Walaupun untuk pulih 100% tu macam mustahil, perkembangan positif itu tetap ada. Malah doktor tidak melarang untuk terus mengambil Vivix.

Kisah 2
Seorang ayah menelefon saya malam tadi. Bertanya mengenai Vivix untuk buah pinggang anaknya. Dia bertanya betul ke jika dah ambil Vivix buah pinggang boleh pulih tak perlu dialisis selepas membaca dari blog saya testimoni pesakit buah pinggang. Saya katakan kita berusaha berdasarkan ilmu. Allah jua yang mengurniakan penyembuhan. Kemudian katanya anaknya sudah menggunakan Vivix dan memang setiap kali buat pemeriksaan boleh nampak perubahan positif pada keputusan ujian. Ni kes dah beli tapi just nak tanya pendapat. Katanya testimoni tak banyak ke? Saya jawab orang Malaysia belum ramai guna Vivix. Tapi dari negara pengeluarnya dah ramai mendapat keputusan positif penggunaan Vivix. Saya tumpang happy sebab anaknya ada perubahan positif.

Kisah 3
Aisyah seorang pesakit buah pinggang kronik. Buah pinggang kirinya rosak, manakala yang kanannya berair. Setelah menghabiskan sebotol VIVIX , ketumbuhan sebesar 18cm di pinggang kanan kecut kepada 11cm. Sekarang, beliau dah menghabiskan berbotol botol Vivix dan dah boleh menjalani kehidupan nya seperti biasa. Alhamdulillah. Syukur Ya Allah..

[Sumber : Google]

MasyaaAllah, seronoknya baca.
Alhamdulillah
Allahuakbar..

Vivix produk premium Shaklee yang dikatakan sebagai tonik ajaib. Wallahualam. semua dengan kuasa Allah. Tak salah kalau kita berikhtiar. Mak Ayu sendiri pengguna Vivix, nampak beliau makin bertenaga. Alhamdulillah.

Boleh hubungi Ayu untuk info lanjut dan pesanan produk.
Ayu | 0124631670

No comments:

Post a Comment