Wednesday, July 16, 2014

ASMA, bagaimana untuk mengelak serangannya?


Asma atau lelah adalah penyakit saluran udara yang kronik. Penyakit immunologi yang menyebabkan kita sukar untuk bernafas. Ini adalah kerana ketika diserang asma, keradangan dan spasma pada selaput dinding laluan udara menyebabkan bronkiol di dalam paru-paru menjadi sempit. Pesakit asma atau lelah ni mungkin akan mengalami pernafasan bersiul iaitu wheezing, sesak nafas dan sukar untuk bersenam.



Tanda-tanda atau simptom penyakit asma adalah seperti sesak nafas, nafas berbunyi, ketat dada dan batuk. Serangan asma berlaku apabila saluran udara menjadi sempit akibat pengecutan otot di sekeliling saluran udara serta tersumbat kerana inflamasi dan rembesan cecair yang banyak dari saluran udara yang membengkak tadi.

Bila terkena pada anak-anak kecil lagi lah. Tak sampai hati rasanya. Dan kena-kena pulak tengah-tengah malam. Memang kena berkejar ke hospital yang terdekat.

Set cadangan Shaklee untuk merawat asma :

1. Omega Guard - Bagi mereka yang menghidap asma kronik, mengambil omega 3 yang tinggi mampu mengurangkan serangan penyakit asma. Juga menggalakkan sistem saraf dan dan fungsi otak.

2. Vitamin C - Baik Untuk kesihatan paru-paru dan embantu mengurangkan symptom flu danm selsema.
meningkatkan system imunisasi

3. Vitamin E - Melindungi paru-paru dari pencemaran udara dan meningkatkan keupayaan sel T untuk melawan penyakit.


Untuk kanak-kanak 1 tahun ke atas kita tak cadangkan untuk ambik Vitamin E. Tapi gabungan Omega Guard, Meal Shakes dan Chewable Vitamin C inshaaAllah kuatkan sistem imunisasi mereka dan dapat elakkan serangan asma. Lebih baik jika gandingakan sekali dengan Nutriferon. Sangat digalakkan diambil oleh mereka yang punya masalah ANTIBODI yang LEMAH, SENANG SAKIT dan sakit yang lambat recover. Terkenal sebagai immune booster atau penggalak imunisasi.


Your trusted SID
0124631670 | 1099765
Ayu



1 comment:

  1. hai..memg bahya asma ni..kene jaga habuk debu tu..bgus blog...btw akak agen cucko..klau ade nk psg penapis udara/air..sbb bgus utk sedut bulus dn habuk kuman..klau org ade asma lg bagus letk filter udara ni..bole wsp akakla 011-16930576 :)

    ReplyDelete