Wednesday, August 20, 2014

Saya dan Shaklee effects..

Apa itu shaklee effects?

Mengubah hidup kepada lebih baik. InshaaAllah.
We USE, We BUILD, We SHARE..

Saya rasai kesan intake vitamin Shaklee sejak menyusukan zara. It works for me. Alhamdulillah kesannya sangat positif, bukan sahaja dari sisi rezeki yang sentiasa ada untuk si kecik, tapi dari sudut kesihatan yang saya pandang remeh sebelum ini. Memang dah jenis yang payah nak makan ubat. Lebih suka sakit, biarkan baik sendiri. Lagilah nak membeli vitamin. Bukan kedekut, tapi tak rasa pentingnya vitamin untuk kesihatan. Saya yakin ramai antara kita pun begitu. Sanggup berbelanja lebih rm50 membayar bil telefon, membeli pakaian setiap bulan, shawal, mahupun tudung pareeda, tapi nak belanja rm50 untuk beli multivitamin contohnya sangatlah susah.
Tapi tak semua orang ye:)

Same goes to me.
Rasa masih muda(ehem ehem)
Rasa sakit tak serius
Rasa boleh bangun pergi keja
Sakit jarang menjengah
Rasa takde kepentingan pun beli vitamin
Tak paham keperluan vitamin untuk kesihatan tubuh
konon-konon segala mcm makanan yg makan hari--hari tu dah cukup segala nutrisi.


Hmm..
Dah terhantuk baru nak terngadah..
That's human..
Dan saya lah tu..
Bila zara dah masuk umur 1 tahun. Actually around 1yr 3m. Kemeruduman susu amatlah jelas.
Bayangkan susu yang berbotol-botol kat freezer boleh surut..Boleh kata sampai tahap taktau nk letak mana..
Nak recycle ke, buat artwork ke..

Kalau ikutkan, dulu akan ada balance at least 1 botol kt rumah pengasuh, then saya akan bawak naik ke bahagian freezer, bekukan tahan hingga 3 bulan at least..
Tapi lama-lama makin kurang...hari-hari bawak turun dan thaw..stock baru takde, amik stock yang beku je. Stock baru dah makin kurang.
Lagi-lagi bulan Ramadhan.
Tak tahu nak handle.
Kais pagi makan pagi.
Macam tulah hari-hari..

Menerusi seorang rakan yg kebetulan mempunya kenalan seorang sid, dari saat itu saya mengenal vitamin shaklee. Dan merasa sendiri efek shaklee. Bagus untuk mengurangkan stress dan tangani masalah kelesuan. Ibu menyusu ni tak dinafikan, mudah letih, lesu, sakit sendi, mudah sakit kepala bila kurang makan, kurang minum air kosong, dan paling teruk saya ada masalah constipation jugak gara-gara kurang minum air kosong.

Finally, seorang yang tak suka dengan pills/tablets, mengalah jugakla dengan set menyusu shaklee, demi anak. Alhamdulillah, badan yg sakit-sakit sebab selalu posture badan tak betul ketika direct feeding zara pun beransur hilang. Bangun pagi rasa lebih bertenaga. Tidur pun boleh jugak lajak lambat sikit. Takla lepas Isyak terus pengsan. Elok je ke toilet dah. Bila proses perkumuhan berjalan lancar, memang sakit kepala kurang menyerang. Toksid dalam badan dibuang. Takde sangat dah stress. Then production pun maintain seiring keperluan zara. Syukur..

Terdetik hati nak sharing kebaikan Shaklee dengan kawan-kawan dan others di luar sana.
Join shaklee..Bina network iaitu group kami, GOAL yang semakin hari semakin meriah dengan bakal bakal leader baru..That's why setiap hari kami tak pernah jemu untuk sharing kebaikan produk dan bisnes kami dengan kawan-kawan di luar. Bukan je makin sihat, malah boleh jadikan sumber pendapatan kedua. Dan saya yakin, tak mustahil akan jadi sumber pendapatan utama one fine day.

Ayu | 0124631670
Hadi | 0179700379
SID 1099765





No comments:

Post a Comment