Thursday, May 1, 2014

KENAPA MEAL SHAKES BAGUS UNTUK KANAK-KANAK?

Psikologi Tentang Makan

Sebenarnya bila kita sebut tentang suruh kanak-kanak makan, kita kena faham yang kanak-kanak perlukan masa untuk makan. Kanak -kanak ini nampaknya tak boleh dipaksa, itu belum lagi kita sebut pasal Picky Eater. Ada yang suka makan tu, makan ni, dan paling standard kanak-kanak biasanya tak suka makan sayur. Buah pun satu. Sebab tulah, ada cartoon 'Popeye' makan Spinach untuk jadi kuat. Cartoon tu memang dibuat supaya kanak-kanak suka makan sayur. Itu masa zaman saya kecik-kecik. Err sekarang macam dah tak nampak dah popeye kan. Upin Ipin ada, Kak Rose dan cikgu kelas dorang ada jugak encourage dorang makan sayur selain ayam je kan? Nasib ada cartoon mcm ni at least budak2 suka makan sayur:)

Pengaruh Makanan Ringan


Pengaruh makannan ringan, yang berlambak dekat luar , dan biasnya makanan ringan ni, macam jajan, memang suka digunakan oleh ibu bapa untuk memujuk anak yang buat perangai. Kakak Arreessa pun tak terlepas dari dipujuk dengan jajan dan makanan ringan yang best di luar sana. Jadi makanan ringan ni banyak dah rosakan dan hapuskan zat yang kanak-kanak perlukan untuk membesar dan menjadi sihat. Memang sekarang tak boleh lari, yang kita para ibu bapa pun suka sangat makan makanan ringan dan menjadi jadual dalam sebualn mesti nak makan tu ni dan sebagainya. Siap call lagi pun ada.
Budak-budak lagi layan, lagi lah suka dorang ni. Nasik takmo, main course taknak. Tengok packaging junk food pun dah sukahati. Gi je malls, mula la tunjuk nak itu ini. Haihla anak pening kepala mak bapak nak handle, tak boleh biar lama2. junk food ni ada macam2 MSG, tu la mengakibatkan budak2 ni hilang selera makan, tak fokus, lambat belajar, gigi rosak, selera makan ke laut.



Kenapa Nak Beli Meal Shake ni ?

Dalam masa kita mendidik anak anak untuk belajar makan , dalam tu juga takkan nak biarkan kanak-kanak ni sengsara tak cukup nutrien yang sepatutnya dorang dapat. Jadi, cara menampung zat yang tak cukup ni ialah dengan mengambil makanan tambahan. Shaklee menawarkan Meal Shakes khas untuk kanak - kanak . Multivitamin yang terkandung dalam Meal Shake amat bagus untuk kesihatan . Kalau kata kanak-kanak suka, mak bapak pun bagus ambil, lag-lagi yang nak naikkan berat badan dengan cara yang sihat. Oleh itu bolehlah ambil Meal Shake ni secara konsisten, sambil mengajar kanak-kanak makan makanan yang betul dan berkhasiat . Yang paling best untuk anak yang obesiti elok jugak diberikan meal shakes ni.


Apa Kandungan Dalam Meal Shake Shaklee ?


Secara amnya, meal shake ada 24 multivitamin yang bagus, dan di Malaysia, terdapat perisa frence vanila yang sedap. So di bawah ni beberapa kandungan utama serta manfaatnya. Meal Shake juga ialah produk non soy protein dengan french vanilla flavour, memang baunya wangi, dan rasanya sangat sedap:)


1. Anti oksidan - vitamin A, C, E, zink, selenium yang merupakan agen anti-oksida yang bertindak melawan jangkitan dan juga anti penuaan.

2. Protein - membina sel-sel kulit, kuku, rambut, organ dan darah dan membantu memulihkan sel

3. Vitamin B - membina sel-sel darah merah yang sihat.

4. Fiber/Serat - memberikan rasa kenyang ketika lapar terutamanya dipagi hari. Juga membantu melawaskan pembuangan air besar bagi mereka yang mengalami sembelit.


5.Asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan megnasium
- membina tulang dan sel-sel untuk proses tumbesaran.

Jom berikan yang terbaik untuk si manja anda.
Meal Shakes sesuai untuk kanak-kanak dari 1 tahun dan ke atas sehingga dewasa dan warga emas.

Meaning, 1 family boleh sharing manfaat dengan intake meal shakes setiap hari. 1 hidangan yang memberi pelbagai manfaat untuk tubuh.

Jika berminat untuk dapatkan Meal Shakes, boleh hubungi saya di 012-4631670/0179700379. Setiap pembelian akan menerima jadual makan vitamin dan jemputan ke secret group eksklusif hanya untuk pelanggan saya yang sayangi. Di situ saya akan kongsikan pelbagai tips-tips untuk kehidupan sihat.


Noor Hidayu Abu Halim
SID 1099765
Seri Kembangan, Selangor
putrileoayus@gmail.com


No comments:

Post a Comment