Thursday, May 15, 2014

Specialnya SHAKLEE di hati saya

Saya pernah dengar dan terbaca tentang Shaklee sebelum ni. Siapa tak pernah dengar. Produk yang dari zaman atuk nenek kita lagi kan. Lebih 50 tahun bertapak di Malaysia. Memang femes. Lagi-lagi milk booster. Dulu kurang, sekarang makin meletup-letup bila makin ramai yang join Shaklee dan menjadi SID (Shaklee Independent Distributor). Produk shaklee saya akui pasarannya tak pernah tepu.

Saya join Shaklee pada January 2014. Sekadar suka-suka, sebab abang dan adik2 join, husband nk join, so kami join...

Tak reti nk mulakan menyusun ayat untuk buat fb ads.
Mula-mula.

Orang kata alah bisa, tegal biasa. Lama-lama bila dah jadi rutin alhamdulillah, idea datang dan datang:)

Sebab tu bila nk mulakan sesuatu, kalau rasa nak buat, just do it, mungkin langkah kecil yang kita ambil hari ini akan membawa impact besar pada keluarga kita suatu hari ini. Dengan syarat usaha mesti besar seiring dengan cita-cita, maka hasil akan besar.

Saya ingin mencuba dengan Shaklee. Tiada pengalaman berniaga langsung. Setakat meniaga jual keychain masa sekolah rendah, itu saja. Tak minat meniaga. Tapi sampai bila asyik bagi alasan dan alasan?

Misi saya untuk menjadi wahm. I need to do something to achieve my target, no matter what happened. As long as HALAL inshaaAllah berkat.

Saya masih dalam usaha. Ramai ibu-ibu yang berijazah yang menjadi suri rumah. Jangan pandang rendah pada mereka. Mereka penjaga keluarga. Sangat murni pekerjaan seorang suri rumah. Takkan pernah habis dari pagi bawak ke malam dan esok bermula lagi dengan rutin yang memenatkan. Saya kagum dengan suri rumah. Tak kira anda berijazah, berdiploma atau hanya surirumah biasa, anda tetap wanita yang hebat.

Shaklee memudahkan kerja saya. Walaupun saya bekerja di pejabat. Saya masih boleh mengiklankan shaklee di laman sosial, jika anda gusar dan rasa bersalah mengambil waktu pejabat anda boleh lakukannya ketika malam. Atau verbal, face to face adalah teknik yang saya kira sangat berkesan!

Anda tak perlu menyimpan stock. Tiada masalah jika tiada modal untuk membeli produk dan simpan di rumah. Tak perlu! Barang cuma perlu dipos dan ditempah apabila customer membuat pembayaran. Shaklee akan uruskan pengeposan dan pembungkusan barang untuk anda. Semudah itu.

Lebih special apabila saya sendiri pengguna shaklee. anak, saya dan husband saya kami merupakan pengguna shaklee. Ibu saya juga salah seorang pengguna tegar:)

Saya berani berkata Shaklee adalah produk yang bagus. Cuma anda perlu tahu dan faham cara pemakanan vitamin Shaklee supaya perkara yang tidak diingini terjadi. Disebabkan itu, pemilihan dari siapa SID yang anda pilih untuk membeli adalah sangat penting.


Hubungi saya untuk konsultasi percuma
Ayu 0124631670
Hadi 0179700379
SID : 1099765
Fanpage : www.facebook.com/Ibu Sihat
Blog : www.tipssihat-ibuzara.blogspot.com
Email: putrileoayus@gmail.com
Pengeposan ke SELURUH MALAYSIA melalui POSLAJU


No comments:

Post a Comment