Thursday, September 11, 2014

Terbang Tunduk

Bertahanlah wahai raksa
Jangan kau terhenti
Berpautlah wahai nyawa
Ini bukan mimpi
Saksikan dengan mata
Rasakan dengan jiwa
Kau sedang tinggi
Jauhnya kau terbang– siapa sangka?
Getir yang menghalang tak besar mana
Payah payah semalam, moga mudah selama
Tiap apa yang mematah tegakmu
Tiap yang menolak tiap yang memijak-henyak
Biar di belakangmu, jangan dikenang
Moga dibuang– dendam dan sayu
Tuhan, jangan kau izin aku lupa
Jangan kau biarkan aku mendepang dada
Pasakkan hatiku pada kaki
Paksakan ku tunduk sehingga mati
Paksakan ku tunduk sehingga mati
Paksakan ku tunduk sehingga mati
Tuhan, jangan kau izin aku lupa
Jangan kau biarkan aku mendepang dada
Pasakkan hatiku pada kaki
Paksakan ku tunduk sehingga mati
Paksakan ku tunduk sehingga mati
Paksakan ku tunduk
Tuhan, jangan kau izin aku lupa
Jangan kau biarkan aku mendepang dada
Pasakkan hatiku pada kaki
Paksakan ku tunduk sehingga mati
Paksakan ku tunduk sehingga mati
Paksakan ku tunduk sehingga mati
(by-Fynn Jamal)
Mendalam sangat maksud lagu ini. Supaya kita tak menyimpan dendam dan benci dengan sesiapapun. Kuat hadapi apa saja ujian mendatang. Supaya kita tak lupa dari mana kita datang. Walau tinggi mana kita pergi, jauh mana kita berlari. Semoga Allah swt terus kuatkan hati dan iman kita kepadaNya. Malah semakin lama semakin kuat... Amin..
LOVES, Ayu
 

No comments:

Post a Comment